Regulamin sklepu internetowego

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Podmiotem prowadzącym Sklep internetowy za pośrednictwem sieci Internet, działający pod adresem internetowym: www.esklep.magdaroslinna.pl („Sklep internetowy”, „Sklep”) jest MAGDA PLANT – BASED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Szaflarach, ul. Zakopiańska 35A, 34-424 Szaflary, NIP: 7352870212, REGON: 366717496, BDO: 000012038, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem rejestrowym KRS 0000665193, z kapitałem zakładowym w wysokości 106.000,00 PLN (sto sześć tysięcy złotych) („Magda Plant-Based”, „Sprzedawca”).
1.2. Niniejszy Regulamin stosuje się w ramach wszelkich obecnych i przyszłych stosunków prawnych wynikających z umów zawieranych pomiędzy Sprzedawcą a podmiotami i osobami nabywającymi Produkty w ramach Sklepu internetowego, w tym będącymi konsumentami w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego.
1.3. Niniejszy Regulamin określa w szczególności zasady korzystania ze Sklepu internetowego, zasady rejestracji w Sklepie internetowym, warunki składania zamówień na produkty oferowane przez Sprzedawcę i dostępne w Sklepie internetowym, dostarczania zamówionych Produktów Kupującemu, uiszczania przez Kupującego ceny sprzedaży Produktów, uprawnienia Kupującego do rezygnacji z zamówienia i odstąpienia od Umowy, zasady rozpatrywania i składania reklamacji.
1.4. Kupujący zobowiązany jest dokładnie i uważnie zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu przed złożeniem zamówienia na Produkty lub najpóźniej przed uzgodnieniem istotnych warunków transakcji.
1.5. Korzystanie ze Sklepu internetowego wymaga zaakceptowania bez zastrzeżeń treści niniejszego Regulaminu oraz wszelkich dalszych warunków, procedur, instrukcji i wytycznych, w tym Polityki Prywatności określającej szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych w związku z funkcjonowaniem Sklepu internetowego (dostępna na Stronie internetowej pod adresem https://esklep.magdaroslinna.pl/polityka-prywatnosci) stanowiących łącznie integralną część Umowy pomiędzy Stronami zgodnie z definicją zawartą w niniejszym Regulaminie. Rozpoczęcie korzystania ze Sklepu internetowego poprzez złożenie zamówienia lub utworzenie Konta klienta oznaczać będzie potwierdzenie zapoznania się z treścią Umowy oraz akceptację wszystkich jej postanowień, a tym samym zawarcie ze Sprzedawcą wiążącej w świetle prawa Umowy.
1.6. Postanowienia Regulaminu stanowią integralną część Umowy zawieranej pomiędzy Sprzedawcą i Kupującym. Regulamin nie znajduje zastosowania w zakresie w jakim Strony wyraźnie ustaliły inaczej w formie pisemnej lub dokumentowej rozumianej jako wymienioną między Stronami korespondencję za pośrednictwem poczty elektronicznej (pod rygorem nieważności).
1.7. Materiały reklamowe i promocyjne Sprzedawcy mają wyłącznie znaczenie informacyjne i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
1.8. Niniejszy Regulamin może być okresowo aktualizowany. Sprzedawca na bieżąco będzie informować zarejestrowanych Kupujących o wprowadzanych zmianach Regulaminu. Najnowsze brzmienie Regulaminu można znaleźć na Stronie internetowej pod adresem: https://esklep.magdaroslinna.pl/regulamin/.

2. DEFINICJE
2.1. O ile nie wskazano wyraźnie inaczej, określenia użyte w treści niniejszego Regulaminu będą posiadać następujące znaczenie:
2.1.1. „adres poczty elektronicznej” – oznaczenie adresu systemu teleinformatycznego umożliwiającego porozumiewanie się za pomocą poczty elektronicznej (e-mail);
2.1.2. „akt o usługach cyfrowych” (lub „DSA”) – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE; 2.1.3. „Asortyment” – zakres Produktów fizycznych przeznaczonych do sprzedaży w ramach Sklepu internetowego, wskazany na Stronie internetowej Sprzedawcy;
2.1.4. „Dni robocze” – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa polskiego;
2.1.5. „Formularz zamówienia” – interaktywny formularz dostępny na Stronie internetowej, umożliwiający złożenie zamówienia przez Kupującego, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie sposobu dostawy i płatności;
2.1.6. „Kodeks cywilny” (lub „KC”) – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (tj. tj. z dnia 2 sierpnia 2023 r. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610);
2.1.7. „Konsument” – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (konsument w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego). Ponadto w odniesieniu do postanowień Regulaminu dotyczących prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość oraz niezgodności Produktów z Umową (w zakresie i na zasadach uregulowanych w Ustawie o prawach konsumenta), za „Konsumenta” uważa się również osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy i Transakcji wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
2.1.8. „Konto klienta” – konto Kupującego założone na Stronie internetowej Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Kupującego oraz informacje o złożonych przez niego zamówieniach i ich statusie;
2.1.9. „koszt dostawy” – łącznie koszty związane z dostarczeniem Produktów Kupującemu, obejmujące w szczególności koszty: załadunku Produktów, ich transportu, ubezpieczenia oraz inne podobne koszty związane z dostarczeniem Produktów Kupującemu;
2.1.10. „Koszyk” – element oprogramowania Sklepu internetowego, w którym widoczne są wybrane przez Kupującego Produkty do zakupu, a także w którym istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych zamówienia, w szczególności liczby lub ilości Produktów oraz ich specyfikacji;
2.1.11. „Kupujący” – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która odwiedza Stronę internetową, zamierza nabyć lub nabywa Produkty od Sprzedawcy w ramach Umowy, za pośrednictwem Sklepu internetowego Sprzedawcy;
2.1.12. „Licencja” oznacza niewyłączną, nieprzenaszalną (w tym bez prawa do sublicencji) licencję udzielaną Kupującemu na korzystanie z praw własności intelektualnej Sprzedawcy wyłącznie w ramach korzystania ze Sklepu internetowego;
2.1.13. „Produkty” – Produkty oferowane przez Sprzedawcę w Sklepie internetowym, oraz będące przedmiotem Umowy między Sprzedawcą a Kupującym;
2.1.14. „Przedsiębiorca” – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą (przedsiębiorca w rozumieniu art. 431 Kodeksu cywilnego);
2.1.15. „Regulamin” – niniejszy regulamin Sklepu internetowego;
2.1.16. „Rejestracja” – oznacza założenie przez Kupującego w ramach Sklepu internetowego Konta klienta;
2.1.17. „Sklep internetowy” (lub „Sklep”) – serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny na Stronie Internetowej Sprzedawcy, umożliwiający kupowanie Produktów przez Internet, ramach którego Sprzedawca zapewnia możliwość zawarcia Umowy;
2.1.18. „Sprzedawca” – MAGDA PLANT – BASED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Szaflarach, ul. Zakopiańska 35A, 34-424 Szaflary, NIP: 7352870212, REGON: 366717496, BDO: 000012038, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem rejestrowym KRS 0000665193, z kapitałem zakładowym w wysokości 106.000,00 PLN (sto sześć tysięcy złotych);
2.1.19. „Siła wyższa” oznacza niezależne od woli Strony zdarzenie uniemożliwiające wykonanie jej zobowiązań wynikających z Umowy w całości lub w części, trwale lub przejściowo, którego Strona nie mogła przewidzieć ani zapobiec, ani przeciwdziałać zdarzeniu bądź jego skutkom przy zachowaniu należytej staranności. Zdarzeniami siły wyższej są w szczególności (pod warunkiem, że spełniają przesłanki określone w zdaniu poprzednim): (1) klęski żywiołowe, w tym: pożar, powódź, trzęsienie ziemi, huragan, stany epidemii; (2) akty władzy państwowej, w tym: stan wojenny, stan wyjątkowy, stany zagrożenia epidemicznego, embarga, blokady, itd.; (3) działania wojenne, akty sabotażu, akty terrorystyczne; (4) strajki powszechne i lokauty lub inne niepokoje społeczne, w tym publiczne demonstracje;
2.1.20. „Strony” – oznacza stronę Umowy, tj. Sprzedawcę (________) i Kupującego (jak również każdego z nich osobno jako „Strona”, łącznie jako „Strony”);
2.1.21. „Strona internetowa” – strona internetowa Sprzedawcy, prowadzona pod adresem: https://esklep.magdaroslinna.pl/ w ramach której Sprzedawca prowadzi Sklep internetowy;
2.1.22. „Transakcja” – w zależności od okoliczności: szczegółowa umowa sprzedaży, umowa dostawy lub inna podobna umowa, zawierana pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego w oparciu o treść Umowy, w ramach której zasadniczym zobowiązaniem Sprzedawcy jest: przeniesienie na Kupującego własności i dostarczenie przez Sprzedawcę Kupującemu Produktów, zaś zasadniczym zobowiązaniem Kupującego jest zapłata ceny na rzecz Sprzedawcy. Warunki Transakcja określa Formularz zamówienia, niniejszy Regulamin, dalsze warunki, procedury, instrukcje i wytyczne, w tym Polityka Prywatności, jak również załączniki wskazane w treści ww. dokumentów oraz zgodne ustalenia dokonywane pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym w dalszej korespondencji mailowej prowadzonej przez Strony (przy czym wskazane powyżej dokumenty uzupełniają się wzajemnie i wyjaśniają oraz są uznawane za jedną Transakcję);
2.1.23. „Umowa” – umowa o świadczenie usług elektronicznych polegająca zawierana pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą określająca zasady korzystania ze Sklepu internetowego, zasady rejestracji w Sklepie internetowym, warunki składania zamówień i zawierania Transakcji dotyczących zakupu Produktów oferowanych przez Sprzedawcę i dostępnych w Sklepie internetowym, dostarczania zamówionych Produktów Kupującemu, uiszczania przez Kupującego ceny, uprawnienia Kupującego do rezygnacji z zamówienia i odstąpienia od Transakcji, jak również zasady rozpatrywania i składania reklamacji oraz inne szczegółowe warunki związane z korzystaniem ze Sklepu internetowego, obejmująca Formularz zamówienia, niniejszy Regulamin, dalsze warunki, procedury, instrukcje i wytyczne, w tym Polityka Prywatności, jak również załączniki wskazane w treści ww. dokumentów oraz zgodne ustalenia dokonywane pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym w dalszej korespondencji mailowej prowadzonej przez Strony (przy czym wskazane powyżej dokumenty uzupełniają się wzajemnie i wyjaśniają oraz są uznawane za jedną Umowę);
2.1.24. „Ustawa o prawach konsumenta” – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (tj. z dnia 7 grudnia 2023 r. Dz.U. z 2023 r. poz. 2759);
2.1.25. „zamówienie” – oświadczenie woli Kupującego składane za pomocą Formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Transakcji.
3. OGÓLNE ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
3.1. Warunkiem przeglądania Strony internetowej oraz korzystania ze Sklepu Internetowego Sprzedawcy, w tym przeglądania Asortymentu jest posiadanie urządzenia końcowego z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera lub Safari w aktualnej wersji z włączoną obsługą plików cookies oraz JavaScript. Sprzedawca nie gwarantuje poprawnego działania Sklepu internetowego we wszystkich dostępnych wersjach systemów operacyjnych i przeglądarek internetowych i obszarach geograficznych.
3.2. Do korzystania z niektórych funkcjonalności Sklepu Internetowego, w tym Rejestracji w Sklepie Internetowym, a także składania zamówień na Produkty, niezbędne jest ponadto aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
3.3. Usługi są świadczone przez Sprzedawcę drogą elektroniczną za pośrednictwem sieci Internet i w związku z tym podlegają wszelkim ograniczeniom związanym z korzystaniem z tej sieci. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia funkcjonowania Strony internetowej oraz Sklepu internetowego spowodowane Siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością z infrastrukturą techniczną Kupującego.
3.4. W ramach korzystania ze Strony internetowej oraz Sklepu internetowego zabronione jest dostarczanie przez Kupującego treści bezprawnych, naruszających prawo lub dobre obyczaje. Kupujący zobowiązany jest ponadto do powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby negatywnie wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Strony internetowej oraz Sklepu Internetowego, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Strony internetowej oraz Sklepu internetowego lub ich elementów technicznych. Zabronione jest ponadto wykorzystywanie Strony internetowej oraz Sklepu internetowego do celów sprzecznych z jego przeznaczeniem, w tym rozsyłanie spamu lub prowadzenie jakiejkolwiek działalności komercyjnej, reklamowej lub promocyjnej.
3.5. Przeglądanie Asortymentu nie wymaga założenia Konta klienta.
3.6. Składanie zamówień na Produkty znajdujące się w Asortymencie (zawarcie Umowy) możliwe jest zarówno za pośrednictwem Konta klienta, jak również bez zakładania Konta klienta, pod warunkiem podania niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację zamówienia.
3.7. W celu potwierdzenia prawidłowości danych podanych przez Kupującego w Sklepie internetowym, Kupujący otrzymuje na adres poczty elektronicznej wskazany przy Rejestracji lub zawieraniu Transakcji wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie danych.
3.8. Ceny podane na Stronie internetowej określone są w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniającymi podatek VAT). Nie obejmują jednak ewentualnych wskazanych wyraźnie odrębnie możliwych kosztów załadunku Produktów, ich transportu, ubezpieczenia oraz innych podobnych kosztów związanych z dostawą Produktów Kupującemu („koszty dostawy”).
3.9. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Kupującego składa się cena za zakupione Produkty oraz koszty dostawy. Kupujący jest informowany o wysokości końcowej (ostatecznej) kwoty do zapłaty na Stronie internetowej Sprzedawcy oraz w trakcie składania Zamówienia.
3.10. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach Produktów. Powyższe nie ma wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny.
3.11. Sprzedawca może przeprowadzać akcje promocyjne oraz wyprzedaże na odrębnie określonych zasadach.
3.12. Szczegółowe informacje na temat sposobów i kosztów dostawy Produktów oraz akceptowanych przez Sprzedawcę metod płatności są przedstawiane podczas składania zamówienia przed zawarciem Transakcji.
4. REJESTRACJA
4.1. Rejestracja w Sklepie internetowym umożliwia Kupującym: wprowadzanie, edytowanie lub usuwanie danych, w tym adresów dostawy, składanie zamówień z wykorzystaniem wprowadzonych przez Klienta danych, tworzenie listy zakupów, przeglądanie historii zamówień, używanie kodów rabatowych, jak również korzystanie z innych funkcjonalności udostępnionych zarejestrowanym Kupującym.
4.2. W celu rejestracji w Sklepie Internetowym (założenia Konta klienta) wymagane jest wypełnienie formularza rejestracyjnego poprzez wprowadzenie imienia i nazwiska, adresu poczty elektronicznej oraz hasła. Po wypełnieniu i przesłaniu formularza rejestracyjnego przez Kupującego na podany przez Kupującego adres poczty elektronicznej, Sprzedawca przesyła potwierdzenie dokonania Rejestracji.
4.3. Rejestracja w Sklepie Internetowym oraz korzystanie z innych funkcjonalności Sklepu Internetowego są nieodpłatne.
4.4. Dokonanie Rejestracji oznacza zawarcie pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą Umowy.
4.5. Niepodanie informacji wymaganych w procesie Rejestracji uniemożliwia założenie Konta klienta i korzystanie z jego funkcjonalności przez Kupującego.
4.6. Kupujący oświadcza i zapewnia, że wszelkie informacje podane przez niego w związku z Rejestracją są pełne, aktualne oraz zgodne z prawdą, a w przypadku zmiany okoliczności, zobowiązuje się do ich niezwłocznej aktualizacji, tak aby dostępne dane były pełne, aktualne oraz zgodne z prawdą przez cały okres obowiązywania Umowy.
4.7. Utworzone Konto klienta prowadzone jest przez czas nieoznaczony. Kupujący może zrezygnować z Konta klienta w Sklepie internetowym i zażądać jego usunięcia w każdym czasie za pośrednictwem dostępnych funkcjonalności. Z tytułu rezygnacji i usunięcia Konta klienta nie są pobierane jakiekolwiek opłaty.
4.8. Możliwe jest zablokowanie lub usunięcie Konta klienta przez Sprzedawcę w razie naruszenia przez Kupującego postanowień Umowy, w przypadkach przewidzianych przez obowiązujące przepisy prawa, jak również z innych ważnych powodów, do których należą m.in.: naruszenie przez Kupującego przepisów prawa, praw (dóbr) osobistych osób trzecich lub zasad współżycia społecznego. Kupujący może złożyć reklamację w przedmiocie blokady lub usunięcia Konta zgodnie z warunkami niniejszego Regulaminu.
4.9. O usunięciu lub zablokowaniu Konta klienta Kupujący zostanie powiadomiony na adres poczty elektronicznej Kupującego aktualnie zarejestrowany w Sklepie internetowym.
4.10. Usunięcie Konta klienta następuje niezwłocznie i oznacza rozwiązanie Umowy.
4.11. Usunięcie lub blokada Konta klienta nie wpływa na treść i sposób wykonania zawartych uprzednio Transakcji, z zastrzeżeniem, że niezrealizowane zamówienia złożone przez tego Kupującego mogą zostać anulowane przez Sprzedawcę, a jeżeli zapłata za Zamówienie została już dokonana, zostaje ona wówczas w całości zwrócona Kupującemu.
4.12. W związku z Rejestracją Kupujący jest wyłącznie odpowiedzialny za wszelkie działania podejmowane za pomocą Konta klienta jak również za zapewnienie bezpieczeństwa haseł lub inne działania własne niezbędne do potwierdzenia tożsamości. Kupujący zobowiązuje się w szczególności do:
4.12.1. zachowania w poufności danych dostępowych do Konta klienta (nazwy użytkownika i hasła) oraz ich należytego zabezpieczenia;
4.12.2. nieudostępniania Konta klienta osobom trzecim;
4.12.3. niekorzystania z Konta klienta osoby trzeciej. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody poniesione ze względu na nieprzestrzeganie przez Kupującego powyższych zobowiązań.
5. WARUNKI SKŁADANIA I REALIZACJI ZAMÓWIEŃ
5.1. Zamówienia składane są wyłącznie poprzez wypełnienie dostępnego na stronie interaktywnego Formularza zamówienia udostępnianego w ramach Sklepu internetowego. W szczególnych przypadkach zamówienia mogą być składane także drogą telefoniczną (przy użyciu wskazanego na Stronie internetowej numeru kontaktowego), bądź drogą mailową (poprzez przesłanie zamówienia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy wskazany na Stronie internetowej. Zamówienia zostaną przekazane do realizacji tylko w przypadku podania przez Kupującego kompletnych danych niezbędnych do przyjęcia zamówienia i realizacji Transakcji.
5.2. Kupujący w składanym zamówieniu na Produkty powinien wskazać rodzaj i liczbę Produktów, sposób płatności, sposób i miejsce dostawy Produktów oraz ewentualne uwagi dodatkowe, zależną od danej kategorii Produktów. Sprzedawca może żądać uzupełnienia lub sprecyzowania treści zamówienia złożonego przez Kupującego, Kupujący ponosi jednak wyłączne ryzyko pomyłek i błędów popełnionych przy składaniu zamówienia na Produkty.
5.3. Złożenie zamówienia przez Kupującego oznacza zgodę na otrzymywanie faktur lub paragonów w formie elektronicznej. Faktury i paragony elektroniczne wysyłane będą na adres poczty elektronicznej wskazany w Koncie klienta lub wskazany w procesie składania zamówienia dla zakupów bez Rejestracji. Niezależnie od powyższego Sprzedawca może postanowić zgodnie z właściwymi przepisami o wystawieniu faktury lub paragonu w formie papierowej i przesłanie Kupującemu wraz z Produktami.
5.4. Wszelkie oświadczenia woli składane za pośrednictwem urządzeń i środków telekomunikacji przypisanych Kupującemu lub znajdujących się pod jego kontrolą (w tym w szczególności wskazane przy zakładaniu Konta lub składaniu zamówienia – m.in. numery telefoniczne oraz adresy poczty elektronicznej) uważa się za pochodzące od Kupującego i odnoszące skutek w ramach stosunków prawnych łączących Strony.
5.5. Zamówienie na Produkty złożone przez Kupującego uważa się za ofertę w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. O ile zamówienie nie określa terminu ważności oferty, zamówienie pozostaje w mocy przez okres 14 (słownie: czternastu) dni.
5.6. Transakcja dochodzi do skutku w chwili potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia złożonego przez Kupującego. Potwierdzenie otrzymania zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Kupującemu stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej Kupującego, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Transakcji.
5.7. Zamówienia są realizowane przez Sprzedawcę wyłącznie w Dni robocze.
5.8. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia z zastrzeżeniem zmian lub uzupełnień poczytuje się za nową ofertę.
5.9. Brak odpowiedzi Sprzedawcy na zamówienie od Kupującego w terminie ważności zamówienia uważa się za odmowę przyjęcia zamówienia.
5.10. W przypadku wyboru przez Kupującego płatności za zamówienie z góry, Kupujący jest obowiązany do zapłaty pełnej ceny za zamówiony Produkt, w tym za koszty dostawy, nie później niż w terminie 5 (pięciu) Dni roboczych od dnia otrzymania przez Kupującego potwierdzenia przyjęcia przez Sprzedawcę zamówienia do realizacji. W związku z brakiem płatności do Kupującego wysyłana jest na adres poczty elektronicznej wiadomość dotycząca braku płatności i ilości dni pozostałych do opłacenia Transakcji. Transakcja nie opłacona w terminie (pięciu) 5 Dni roboczych dni od dnia otrzymania przez Kupującego potwierdzenia przyjęcia przez Sprzedawcę zamówienia do realizacji zostanie automatycznie anulowana a Sprzedawca jest zwolniony z obowiązku jej realizacji (rozwiązanie Transakcji z mocą wsteczną – skutkiem ex tunc).
6. DOSTAWA
6.1. Przy składaniu zamówienia Kupujący określa sposób dostawy i odbioru zakupionych Produktów wybierając spośród możliwych opcji udostępnionych przez Sprzedawcę w Formularzu zamówienia. Koszty związane z dostawą i odbiorem Produktów ponosi Kupujący, chyba że zgodnie z wyraźna informacją dostępną w Formularzu zamówienia lub w Sklepie, w określonych okolicznościach Sprzedawca zapewnia pokrycie kosztów dostawy.
6.2. Dostawa Produktów do Kupującego następuje poprzez wydanie Produktów Kupującemu. Wydanie Produktów może zostać dokonane poprzez dostawę Produktów za pomocą przesyłki nadanej przez Sprzedawcę na adres wskazany przez Kupującego w Formularzu zamówienia lub poprzez przesyłkę na adres paczkomatu wskazanego przez Kupującego w Formularzu zamówienia. Za wydanie Produktów uważa się również pozostawienie Produktów do dyspozycji Kupującego w miejscu i czasie uzgodnionym w ramach Transakcji. Wydanie Produktów Kupującemu jest równoznaczne z odbiorem Produktów przez Kupującego.
6.3. Sprzedawca zastrzega, iż może ograniczyć możliwość dostawy określonych lub wszystkich Produktów do terytorium Polski lub określonych krajów.
6.4. Realizacja Transakcji nastąpi w terminie określonym przy składaniu zamówienia. Przy zakupie kilku rodzajów Produktów, czas realizacji Transakcji uzależniony będzie od Produktów o najdłuższym czasie dostawy.
6.5. W przypadku wyboru przez Kupującego płatności za Zamówienie z góry, termin dla realizacji dostawy Produktów przez Sprzedawcę biegnie począwszy od dnia zaksięgowania na rachunku bankowym Sprzedawcy zapłaty pełnej ceny za zamówione Produkty oraz ewentualnych kosztów dostawy.
6.6. W przypadku wskazania przez Kupującego osoby upoważnionej do odbioru Produktów w imieniu Kupującego, Sprzedawca lub podmiot działający na jego zlecenie bądź w jego imieniu może wydać Produkty wyłącznie osobie, która została upoważniona przez Kupującego, po uprzedniej weryfikacji jej tożsamości.
6.7. W przypadku niewskazania przez Kupującego osoby upoważnionej do odbioru Produktów, dostawca może wydać Produkty osobie obecnej w miejscu dostawy Produktów, która wyrazi gotowość do odbioru Produktów w imieniu Kupującego. W takim przypadku odbiór Produktów przez ww. osobę obecną pod adresem wskazanym przez Kupującego w zamówieniu jako miejsce dostawy uważa się za odbiór Produktów dokonany przez Kupującego, a wydanie Produktów takiej osobie uważa się za należyte wykonanie Transakcji przez Sprzedawcę. W powyższych przypadkach na Kupującym spoczywa ryzyko odbioru Produktów przez osoby nieuprawnione.
6.8. Kupujący lub inna osoba odbierająca poświadcza odbiór Produktów na zasadach przewidzianych w przepisach prawa oraz stosownych regulaminach firm przewozowych.
6.9. Kupujący zobowiązany jest do zapewnienia niezwłocznego odbioru i rozładunku dostarczonych Produktów oraz zobowiązany jest pokryć koszty i ponosi odpowiedzialność za szkody związane z opóźnieniem w odbiorze lub nieodebraniem Produktów, tj. niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem zobowiązania do odbioru zamówionych Produktów.
6.10. W przypadku braku odbioru lub opóźnienia w odbiorze przez Kupującego Produktów w stosunku do terminów określonych w Transakcji lub ustalanych pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym w dalszej korespondencji mailowej prowadzonej przez Strony, Sprzedawca (oraz działający w jego imieniu dostawca) uprawniony jest do wystawienia stosownych dokumentów rozliczeniowych oraz oddania Produktów na depozyt własny Sprzedawcy lub na przechowanie osobie trzeciej na rachunek i na ryzyko Kupującego. Oddanie Produktów na depozyt własny Sprzedawcy lub na przechowanie osobie trzeciej we wskazanych powyżej okolicznościach uważa się za wydanie Produktów Kupującemu i dokonanie skutecznej dostawy Produktów przez Sprzedawcę.
6.11. W przypadku nieodebrania przez Kupującego zamówionych przez niego Produktów, Sprzedawca może żądać od Kupującego pokrycia kosztów przechowywania Produktów, ustalanych na podstawie przeciętnych cen rynkowych w danym czasie w miejscu przechowania Produktów.
6.12. Z chwilą wydania Produktów ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktów przechodzi na Kupującego.
6.13. Kupujący albo osoba działająca w imieniu lub na rzecz Kupującego, dokonująca odbioru Produktów, zobowiązana jest dokładnie zbadać prawidłowość i kompletność odbieranych Produktów. W przypadku stwierdzenia wad ilościowych lub jakościowych, szkód transportowych lub innych zastrzeżeń dotyczących dostarczonych Produktów lub sposobu ich dostarczenia, Kupujący lub osoba działająca w imieniu lub na rzecz Kupującego zobowiązana jest do niezwłocznego zawiadomienia Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail) lub poprzez udostępniony na Stronie internetowej formularz kontaktowy.
6.14. Wszelkie zauważone szkody transportowe, tj. uszkodzenie lub ubytek przesyłki albo jej naruszenie dające się z zewnątrz zauważyć, Kupujący lub osoba działająca w imieniu lub na rzecz Kupującego zobowiązana jest niezwłocznie zgłosić osobie doręczającej (wydającej) Produkty oraz zażądać sporządzenia odpowiedniego protokołu. Protokół opisujący ww. okoliczności powinien być niezwłocznie przesłany do Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail) lub poprzez udostępniony na Stronie internetowej formularz służący do składania reklamacji.
6.15. W przypadku stwierdzenia występowania braków ilościowych, wad fizycznych lub szkód transportowych, Kupujący albo osoba działająca w imieniu lub na rzecz Kupującego zobowiązana jest do niezwłocznego utrwalenia wszelkich istotnych informacji dotyczących występujących wad i szkód (opisy, szkice, zdjęcia) ze szczególnym uwzględnieniem danych liczbowych.
7. ROZLICZENIE
7.1. Co do zasady, Kupujący zobowiązany jest do zapłaty należności z tytułu wykonania Transakcji przed dostawą Produktów (płatność z góry), a realizacja Transakcji uzależniona jest od zaksięgowania należności na rachunku bankowym Sprzedawcy.
7.2. O ile Sprzedawca dopuszcza taką możliwość, Kupujący może również wskazać przy składaniu Zamówienia, iż cena i koszty dostawy zostaną opłacone przy odbiorze Produktów (płatność za pobraniem).
7.3. W innych przypadkach niż wskazane powyżej, o ile Strony uzgodnią sposób zapłaty za Produkty dopiero po wydaniu Produktów Kupującemu, Sprzedawca zastrzega prawo własności dostarczonych przez Sprzedawcę Produktów w rozumieniu art. 589 i 590 Kodeksu cywilnego – przeniesienie własności Produktów na Kupującego następuje pod warunkiem i z chwilą zapłaty przez Kupującego ceny za dostarczone Produkty. Do czasu zapłaty ceny, Kupujący nie może rozporządzać Produktami, a w przypadku interwencji osób trzecich w stosunku do Produktów, co do których istnieje zastrzeżenie własności, Kupujący ma obowiązek poinformować o prawie własności Sprzedawcy i niezwłocznie zawiadomić Sprzedawcę o zaistniałej sytuacji.
7.4. Szczegółowe informacje o metodach płatności dostępne są na Stronie internetowej Sklepu oraz podczas składania zamówienia.
8. NIEZGODNOŚĆ PRODUKTÓW Z UMOWĄ
8.1. W razie wystąpienia niezgodności Produktów z Umową w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, Kupującemu będącemu Konsumentem przysługują stosowne uprawnienia wynikające z właściwych przepisów prawa, w szczególności na zasadach określonych w Rozdziale 5A i nast. Ustawy o prawach konsumenta. W przypadku niezgodności Produktów, ww. Kupujący powinien niezwłocznie zgłosić reklamację listem poleconym, za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail) na adres esklep@magdaroslinna.pl, w każdym przypadku załączając niezbędne informacje umożliwiające identyfikację Transakcji oraz wszelkie materiały utrwalające istotne informacje dotyczące występujących niezgodności (opisy, szkice, zdjęcia) ze szczególnym uwzględnieniem danych liczbowych. Zgłoszenie reklamacyjne powinno nadto zawierać treść żądania ww. Kupującego.
8.2. Sprzedawca zobowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację Konsumenta w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania na adres korespondencyjny lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres mailowy Kupującego wskazany przy rejestracji bądź składaniu zamówienia jako adres Konsumenta do doręczeń lub na adres, z którego nadano reklamację. Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkował się do reklamacji Kupującego w powyższym terminie uważa się, że uznał reklamację.
8.3. Na żądanie Sprzedawcy Kupujący zgłaszający niezgodność Produktów z Umową zobowiązany jest:
8.3.1. umożliwić zbadanie reklamowanych Produktów przedstawicielom Sprzedawcy, jak również zapewnić możliwość zapoznania się z dokumentacją fotograficzną lub audiowizualną, jeżeli taka dokumentacja została sporządzona;
8.3.2. udzielić zgodnie z prawdą wszelkich informacji dotyczących sposobu i okoliczności przechowywania i korzystania z reklamowanych Produktów;
8.3.3. przesłać reklamowane Produkty lub ich próbki Sprzedawcy (na koszt Sprzedawcy).
8.4. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady Produktów w stosunku do Kupujących niebędących Konsumentami jest wyłączona. Z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, w maksymalnym dopuszczalnym przez prawo zakresie odpowiedzialność Sprzedawcy za szkody wyrządzone Kupującym niebędącym Konsumentami ogranicza się do kwoty, jaką taki Kupujący zapłacił Sprzedawcy za nabycie danych Produktów.
8.5. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakość Produktów, jeżeli jakość ta uległa pogorszeniu już po dostarczeniu Produktów Kupującemu i z przyczyn leżących po stronie Kupującego (np. w sytuacji, kiedy Kupujący nie przechowywał produktów w odpowiedniej temperaturze).
9. ODSTĄPIENIE OD TRANSAKCJI
9.1. Kupującemu będącemu Konsumentem nie przysługuje prawo odstąpienia od Transakcji wynikające z przepisów Ustawy o prawach konsumenta z uwagi na fakt, że Produkty sprzedawane w Sklepie są produktami żywnościowymi (spożywczymi) ulegającymi ze swej natury szybkiemu zepsuciu / mającymi krótki termin przydatności do spożycia, a ponadto dostarczane są w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych (jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu) (wyłączenie prawa do odstąpienia Konsumenta od Transakcji zgodnie z art. 38 pkt 4 i 5 Ustawy o prawach konsumenta).
10. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
10.1. Kupujący zobowiązany jest zapoznać się z informacjami dotyczącymi Produktów oraz ściśle stosować się do zawartych w nich wskazań w szczególności odnośnie warunków przechowywania Produktów.
10.2. Niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Transakcji przez Stronę z uwagi na skutki Siły wyższej nie będzie uznawane za naruszenie warunków Transakcji. O ile to możliwe w danych okolicznościach Strona dotknięta skutkami Siły wyższej zobowiązana jest niezwłocznie powiadomić drugą Stronę o wystąpieniu Siły wyższej, jej przyczynie i przewidywanym czasie trwania.
10.3. W przypadku wystąpienia Siły wyższej terminy dla realizacji zobowiązań wynikających z Transakcji, dla których Siła wyższa stanowi przeszkodę, ulegają stosownemu przedłużeniu o czas występowania Siły wyższej oraz czas usunięcia jej skutków umożliwiający wznowienie wykonywania Transakcji.
10.4. W przypadku, gdy stan Siły wyższej utrzymuje się przez okres dłuższy niż 30 (trzydzieści) dni uniemożliwiając wykonywanie Transakcji, każda ze Stron może odstąpić od Transakcji. W takim przypadku żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie Transakcji, a Strony zobowiązane są dokonać rozliczenia przy uwzględnieniu stanu realizacji Transakcji.
10.5. Oferta Sklepu internetowego obowiązuje na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. Sprzedawca nie składa żadnych oświadczeń i nie gwarantuje, że Umowa lub Transakcja będą zgodne z prawem jakichkolwiek państw trzecich. Kupujący pochodzący lub przebywający w państwach trzecich, którzy decydują się korzystać ze Sklepu internetowego czynią to z własnej inicjatywy i są wyłącznie odpowiedzialni za zgodność z miejscowymi przepisami w zakresie w jakim mogą mieć one zastosowanie.
10.6. Kupujący ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wynikające z naruszenia przepisów prawa lub szkody spowodowane działaniami Kupującego w związku z korzystaniem ze Strony internetowej oraz Sklepu internetowego w szczególności podaniem nieprawdziwych danych, ujawnieniem informacji poufnych lub tajemnic handlowych, naruszeniem dóbr osobistych lub praw autorskich lub innych praw własności intelektualnej.
10.7. Kupujący zobowiązuje się do powstrzymania się od wszelkich działań, które mogłyby mieć negatywny wpływ na dobre imię i reputację Sprzedawcy.
11. NEWSLETTER
11.1. Kupujący może dokonać subskrypcji usługi newslettera. Usługa newslettera polega na okresowym przesyłaniu na wskazany przez Kupującego adres poczty elektronicznej biuletynu informacyjnego Sprzedawcy oraz wiadomości zawierających treści marketingowe (informacje handlowe) Sprzedawcy i partnerów biznesowych (w tym treści dotyczące Produktów Sprzedawcy i jego partnerów biznesowych). Subskrypcja newslettera dokonywana jest poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji podczas Rejestracji lub w terminie późniejszym w Koncie klienta.
11.2. Subskrypcja newslettera jest dobrowolna i nieodpłatna. Usługa newslettera świadczona jest przez czas nieoznaczony i Kupujący może z niej zrezygnować w każdym czasie.
11.3. Kupujący może w dowolnym momencie zrezygnować z subskrypcji newslettera samodzielnie, poprzez odznaczenie stosownego pola w Koncie klienta.
12. OPINIE O PRODUKTACH
12.1. Sprzedawca udostępnia Kupującym możliwość zamieszczania opinii o Produktach na Stronie internetowej Sklepu i/lub w serwisach zewnętrznych.
12.2. Zamieszczanie opinii przez Kupującego podlega zasadom określonym w niniejszym Regulaminie przy uwzględnieniu przepisów rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE („akt o usługach cyfrowych” lub „DSA”). Serwisy zewnętrzne mogą przewidywać ponadto własne zasady zamieszczania i weryfikacji opinii zamieszczanych przez Kupujących.
12.3. Kupujący może zamieścić opinię w każdym czasie. Sprzedawca nie przesyła do Kupujących korespondencji lub notyfikacji z prośbami ani zachętami do zamieszczania opinii. Sprzedawca zastrzega, że niektóre serwisy zewnętrzne mogą wysyłać do Kupujących prośby o zamieszczenie opinii za pośrednictwem poczty elektronicznej bezpośrednio po dokonaniu zakupu Produktów przez Kupujących.
12.4. Zamieszczenie opinii przez Kupującego na Stronie internetowej Sklepu wymaga uprzedniego zalogowania do Konta klienta. Przy dodawaniu opinii moduł Sklepu automatycznie sprawdza, czy Kupujący kiedykolwiek kupił dany Produkt. W przypadku pozytywnej weryfikacji opinia zostaje dodana na Stronie internetowej Sklepu. Jeżeli system nie potwierdzi istnienia informacji o zakupie danego Produktu, Kupującemu zostanie wyświetlony stosowny komunikat informujący, że opinia może być dodana jedynie po zakupie Produktu.
12.5. Kupujący powinien formułować opinie w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny. Kupujący ponosi wyłączną odpowiedzialność za treść zamieszczanych opinii.
12.6. Zamieszczając opinie na Stronie internetowej Sklepu Kupujący:
12.6.1. Oświadcza w stosunku do treści opinii, że posiada wszelkie prawa, w tym autorskie prawa majątkowe i prawa pokrewne oraz niezbędne upoważnienia dotyczące pól eksploatacji pozwalające, zgodnie z prawem, na udzielenie Sprzedawcy licencji w zakresie określonym poniżej, a opinia Kupującego nie narusza praw oraz dóbr osobistych osób trzecich, zaś jej udostępnienie na Stronie internetowej Sklepu i wykorzystane zgodnie z poniższą licencją nie będzie stanowić czynu nieuczciwej konkurencji.
12.6.2. Oświadcza, że opinia nie zawiera „nielegalnych treści” w rozumieniu art. 3 (h) DSA, tj. nie zawiera informacji, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa.
12.6.3. Udziela Sprzedawcy niewyłącznej, nieograniczonej w czasie (wieczystej), nieodpłatnej licencji na utrwalanie, przechowywanie i rozpowszechnianie opinii Kupującego lub jej części na terytorium całego świata za pośrednictwem sieci Internet, w szczególności publiczne udostępnianie w taki sposób, aby każdy mógł mieć dostęp do opinie Kupującego w miejscu i w czasie przez siebie wybranym. Powyższa licencja pozostaje w mocy pomimo usunięcia Konta klienta.
12.7. Opinie Kupującego nie mogą naruszać prawa, dóbr osobistych ani zasad współżycia społecznego. W szczególności niedozwolone jest używanie wyrażeń wulgarnych i obraźliwych, odnoszenie się do życia prywatnego i rodzinnego oraz wzywanie do stosowania przemocy, nienawiści lub dyskryminacji na tle różnic płciowych, seksualnych, narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość, lub pochwalają taką nienawiść. Niedozwolone jest również publikowanie treści zniesławiających, znieważających, naruszających prawa osób trzecich, w tym prawa autorskie, znaki towarowe, patenty, tajemnicę handlową oraz zawierających materiały niezgodne z prawem.
12.8. Niedozwolone jest zamieszczanie w treści opinii informacji niezgodnych z celem zamieszczania opinii, służących działalności konkurencyjnej, reklam, materiałów reklamowych i promocyjnych lub mających cel marketingowy / promocyjny (w tym zawierających tzw. lokowanie produktu lub usługi), linków do stron internetowych, a także informacji mających charakter manipulacji oraz tzw. fake news.
12.9. Sprzedawca nie usuwa i nie cenzuruje w inny sposób opinii wyłącznie z uwagi na sam ich negatywny charakter. Sprzedawca zastrzega sobie jednak prawo do prowadzenia moderacji treści (w tym za pomocą automatycznych systemów moderacji). „Moderowanie treści” oznacza działania, w tym zautomatyzowane, podejmowane przez Sprzedawcę w celu wykrywania, identyfikowania i zwalczania nielegalnych treści lub informacji niezgodnych z niniejszym Regulaminem. W ramach moderowania treści, w przypadku stwierdzenia przez Sprzedawcę, że opinie zawierają nielegalną treść lub są niezgodne z Regulaminem, Sprzedawca zastrzega sobie prawo (przy uwzględnieniu okoliczności faktycznych oraz wymogów DSA) do podjęcia jednego lub kilku z poniższych działań:
12.9.1. odmowy publikacji opinii,
12.9.2. usunięcia opinii,
12.9.3. uniemożliwienie dostępu do opinii,
12.9.4. zawieszenia świadczenia usług lub rozwiązanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, której przedmiotem jest prowadzenie Konta klienta oraz zamknięcie Konta.
12.10. Postanowienia dotyczące moderacji opinii mają na celu zapewnienie transparentności, bezpieczeństwa i szacunku w przestrzeni cyfrowej zgodnie z wymogami DSA. Moderacja może być realizowana przez zespół moderacji oraz przy użyciu automatycznych narzędzi z zachowaniem zasad uczciwości i równego traktowania.
12.11. Sprzedawca wdrożył mechanizmy umożliwiające dowolnej osobie lub dowolnemu podmiotowi zgłoszenie Sprzedawcy obecności określonych informacji, które dana osoba lub dany podmiot uważają za nielegalne treści lub treści niezgodne z Regulaminem. Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe osoby lub podmiotu, które dokonały zgłoszenia, Sprzedawca bez zbędnej zwłoki przesyła takiej osobie lub takiemu podmiotowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia. Sprzedawca powiadamia także bez zbędnej zwłoki taką osobę lub taki podmiot o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie, przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji. Sprzedawca rozpatruje wszystkie zgłoszenia oraz odwołania od decyzji, które otrzymują oraz podejmują decyzje w odniesieniu do informacji, których dotyczą zgłoszenia, w sposób terminowy, niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności informując o ewentualnym rozpatrywaniu lub podejmowaniu decyzji przy wykorzystaniu zautomatyzowanych środków.
12.12. Sprzedawca przedstawi zgłaszającym (o ile zna odpowiednie elektroniczne dane kontaktowe) oraz Kupującemu jasne i konkretne uzasadnienie w odniesieniu do działań podjętych ze względu na fakt, iż opinia zawiera nielegalne treści lub jest niezgodna z Regulaminem, w szczególności:
12.12.1. ograniczenia w zakresie widoczności opinii, w tym usuwanie opinii, uniemożliwianie dostępu do opinii;
12.12.2. zawieszenie lub zakończenie świadczenia usługi w całości lub w części oraz zawieszenie lub zamknięcie konta Kupującego;
12.12.3. fakty i okoliczności, na podstawie których podjęto decyzję, w tym w stosownych przypadkach informację, czy decyzję podjęto na podstawie zgłoszenia czy na podstawie dobrowolnych czynności sprawdzających prowadzonych z własnej inicjatywy oraz, gdy jest absolutnie niezbędne, tożsamość zgłaszającego;
12.12.4. w stosownych przypadkach informacje na temat wykorzystania zautomatyzowanych środków podczas podejmowania decyzji, w tym informację, czy decyzję podjęto w odniesieniu do treści wykrytych lub zidentyfikowanych z wykorzystaniem zautomatyzowanych środków;
12.12.5. jeżeli decyzja dotyczy potencjalnie nielegalnych treści, wskazanie podstawy prawnej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej podstawie uznaje się dane informacje za nielegalne treści;
12.12.6. jeżeli decyzja opiera się na zarzucanej niezgodności informacji z Regulaminem, wskazanie podstawy umownej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których uznaje się dane informacje za niezgodne z tą podstawą;
12.12.7. jasne i przyjazne informacje na temat przysługujących możliwości odwołania się od decyzji, w szczególności w stosownych przypadkach za pośrednictwem wewnętrznych mechanizmów rozpatrywania skarg, pozasądowego rozstrzygania sporów i sądowych środków odwoławczych.
12.13. W przypadku gdy Sprzedawca poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast informuje o swoim podejrzeniu organy ścigania lub organy sądowe zainteresowanego państwa członkowskiego lub zainteresowanych państw członkowskich i przekazuje wszystkie dostępne informacje na ten temat.
12.14. Sprzedawca wyznacza poniższy punkt kontaktowy w rozumieniu art. 11 i 12 DSA, tj. punkt kontaktowy dla organów państw członkowskich, Komisji i Rady Usług Cyfrowych oraz Kupujących, umożliwiający im bezpośrednią i szybką komunikację – drogą elektroniczną i w sposób przyjazny dla użytkownika – na potrzeby stosowania DSA. Do celów komunikacji z punktem kontaktowym Sprzedawcy należy wykorzystywać język polski. T: +48663964990
E: informatyk@magdaplantbased.com
Formularz dostępny na stronie: https://esklep.magdaroslinna.pl
13. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
13.1. W celu efektywnego wykonania zobowiązań wynikających z zawartej Umowy, Sprzedawca jest uprawniony do zbierania oraz przetwarzania danych osobowych należących do Kupujących w zakresie koniecznym dla realizacji Umowy oraz weryfikacji sposobu korzystania przez Kupujących ze Strony internetowej i Sklepu internetowego. Zbierane dane osobowe mogą być także przetwarzane automatycznie, za pomocą plików cookies, tagów lub innych metod przetwarzania i weryfikacji danych.
13.2. Przetwarzanie danych osobowych przez Sprzedawcę odbywa się zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) (dalej jako „RODO”), Ustawą z dnia 10 maja 2019 r. o ochronie danych osobowych (tj. z dnia 30 sierpnia 2019 r., Dz.U. z 2019 r. poz. 1781, dalej jako „Ustawa o ochronie danych osobowych”), Polityką Prywatności (dostępną pod adresem: https://esklep.magdaroslinna.pl/polityka-prywatnosci) oraz innymi przepisami prawa mającymi zastosowanie w danych okolicznościach.
14. WSPARCIE TECHNICZNE
14.1. Sprzedawca zapewnia wsparcie techniczne w związku z operacyjnymi i technicznymi problemami dotyczącymi Sklepu internetowego, Strony internetowej w Dni robocze w godzinach od 9:00 do 17:00.
14.2. Wsparcie, o którym mowa powyżej jest udzielane poprzez odpowiedzi na pytania przekazane Sprzedawcy za pomocą zgłoszenia z Konta klienta lub w wiadomości e-mail.
15. OGRANICZONA LICENCJA KUPUJĄCEGO
15.1. Strona internetowa oraz Sklep internetowy i wszystkie ich elementy należą do Sprzedawcy i jego licencjodawców. Sprzedawca i jego licencjodawcy pozostają właścicielami Strony internetowej oraz Sklepu internetowego, gdy Kupujący uzyskuje do nich dostęp i z nich korzysta.
15.2. W ramach oraz w celu wykonania Umowy, Sprzedawca udziela Kupującemu na czas trwania Umowy niewyłącznej, ograniczonej, nieprzenaszalnej Licencji na korzystanie z praw własności intelektualnej Sprzedawcy w ramach Strony internetowej oraz i Sklepu internetowego za pośrednictwem Konta klienta.
15.3. Z wyjątkiem przypadków uzyskania wyraźnego i osobnego upoważnienia od Sprzedawcy w formie pisemnej (pod rygorem nieważności), nie można: (1) zmieniać, modyfikować, odtwarzać kodu źródłowego, dekompilować lub próbować pozyskiwać dowolnego kodu źródłowego ze Strony internetowej oraz Sklepu internetowego (w zakresie niedozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa), (2) dokonywać trwałego lub czasowego zwielokrotnienia elementów Strony internetowej i Sklepu internetowego w całości lub w części jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie (w zakresie niedozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa), (3) modyfikować, dostosowywać, tłumaczyć lub tworzyć utwory pochodne lub oparte na dowolnym elemencie Strony internetowej lub Sklepu internetowego. Ponadto nie można korzystać ze Strony internetowej oraz Sklepu internetowego w celach niezgodnych z prawem, uzyskiwać dostępu do całości lub części Strony internetowej lub Sklepu internetowego w celu zbudowania usługi konkurencyjnej w stosunku do Strony internetowej lub Sklepu internetowego lub podejmować próby uzyskania lub pomagać stronom trzecim w uzyskaniu nieautoryzowanego dostępu do Strony internetowej lub Sklepu internetowego.
16. REKLAMACJE DOTYCZĄCE DZIAŁANIA SKLEPU INTERNETOWEGO
16.1. Reklamacje dotyczące działania Strony internetowej i Sklepu internetowego lub dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną, mogą być zgłaszane do Sprzedawcy za pośrednictwem adresu poczty elektronicznej: esklep@magdaroslinna.pl. Reklamacja powinna zawierać dane osoby lub podmiotu składającego reklamację (imię i nazwisko lub pełna nazwa, dokładny adres pocztowy lub adres poczty elektronicznej) jak również wskazanie przyczyny reklamacji oraz treść żądania.
16.2. Odpowiedź na reklamację udzielana jest w sposób odpowiadający sposobowi przesłania reklamacji, tj. za pomocą wiadomości e-mail, na adres poczty elektronicznej podany w reklamacji lub z którego została przesłana reklamacja, w terminie do 30 (trzydziestu) dni od dnia otrzymania reklamacji, chyba, że bezwzględnie obowiązujący przepis prawa przewiduje krótszy termin na udzielenie odpowiedzi na reklamację.
16.3. Skorzystanie przez Kupującego z procedury reklamacyjnej jest dobrowolne.
17. PRZENIESIENIE UPRAWNIEŃ I OBOWIĄZKÓW UMOWNYCH
17.1. Strona nie jest uprawniona do przeniesienia na osoby trzecie uprawnień lub obowiązków wynikających z Umowy w całości lub w części bez uprzedniej pisemnej zgody drugiej Strony pod rygorem nieważności, z zastrzeżeniem jednak, że uprzednia pisemna zgoda Kupującego nie jest wymagana w stosunku do Sprzedawcy w przypadku rozporządzenia zasadniczo wszystkimi lub znaczną częścią aktywów Sprzedawcy, w szczególności zbycia przedsiębiorstwa Sprzedawcy (albo jego zorganizowanej części), fuzji, konsolidacji, reorganizacji lub innej podobnej transakcji prawa polskiego lub obcego. W takim przypadku Sprzedawca jest uprawniony do przeniesienia praw i obowiązków wynikających z Umowy na podmiot trzeci z zastrzeżeniem, iż Sprzedawca dochowa należytej staranności w celu zapewnienia należytego wykonywania (kontynuowania wykonywania) zobowiązań Sprzedawcy wynikających z zawartych Transakcji, na co Kupujący wyraża zgodę na podstawie niniejszego postanowienia poprzez i z chwilą zawarcia Umowy.
17.2. Powyższe postanowienia dotyczące możliwości przeniesienia praw i obowiązków z Umowy bez zgody Kupujących należy interpretować w sposób, który nadaje im znaczenie zgodne z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi w szczególności ochrony praw i interesów konsumentów, przy uwzględnieniu uzasadnionych przyczyn – słusznych interesów Sprzedawcy uzasadniających takie przeniesienie oraz dochowania należytej staranności dla ochrony interesów Kupujących, którzy nie powinni doznać uszczerbku w związku z przeniesieniem praw i obowiązków.
18. CAŁOŚĆ UMOWY
18.1. Umowa zawiera całość ustaleń Stron odnoszących się do przedmiotu Umowy oraz zastępuje i wyłącza w całości uprzednie umowy, porozumienia, uzgodnienia i ustalenia pomiędzy Stronami, zarówno pisemne jak i ustne, dotyczące przedmiotu Umowy.
19. FORMA, ROZDZIELNOŚĆ POSTANOWIEŃ
19.1. Jeżeli jakiekolwiek z postanowień Umowy (w tym Regulaminu) zostanie uznane za nieważne, nieskuteczne, niewykonalne lub wadliwe w inny sposób:
19.1.1. przyjmuje się, że będzie rozumiane, w zakresie, w jakim to możliwe, jako sformułowane i ograniczone w taki sposób, aby mogło zostać uznane za ważne i skuteczne lub też zostanie zastąpione w ramach Umowy przez ważne i niewadliwe postanowienia, których treść i skutki prawne powinny być możliwie podobne w odniesieniu do ich skutków w stosunku do zastępowanych postanowień, a Strony Umowy zgadzają się podjąć wszelkie uzasadnione starania, aby osiągnąć cel tego postanowienia przez takie nowe ważne i wykonalne postanowienia;
19.1.2. w przypadku, gdy powyższe nie będzie możliwe, wszystkie pozostałe warunki i zobowiązania zawarte w Umowie (w tym w Regulaminie) pozostaną w pełni w mocy, poza zakresem, w jakim są one zależne od siebie nawzajem lub sobie nawzajem podporządkowane, tj. Umowa pozostaje w pełni w mocy co do pozostałych postanowień i będzie wykładana w każdym przypadku tak, jak gdyby takie nieważne, niewykonalne, nieskuteczne lub wadliwe postanowienie zostało pominięte.
20. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
20.1. Strony zobowiązane są: (1) współpracować przy realizacji postanowień Umowy w dobrej wierze, w duchu wzajemnej lojalności oraz z poszanowaniem uzasadnionych wzajemnych interesów; (2) do aktywnego współdziałania przy realizacji przedmiotu Umowy, w tym wzajemnego przekazywania informacji mających znaczenie dla należytego wykonania zobowiązań umownych Stron.
20.2. Umowa służy wyłącznie interesowi jej Stron oraz ich następców prawnych i cesjonariuszy. Nic, co ustalono w Umowie wyraźnie lub w sposób dorozumiany nie nadaje ani nie będzie interpretowane jako nadające innemu podmiotowi poza Stronami, jakichkolwiek uprawnień z niej wynikających.
20.3. Strony zobowiązane są do prowadzenia komunikacji, składania oświadczeń woli i wiedzy, za pośrednictwem adresów do doręczeń, adresów poczty elektronicznej, a także przy wykorzystaniu funkcjonalności Konta klienta oraz formularzy, wskazanych w treści niniejszego Regulaminu, jak również przy zakładaniu Konta klienta lub przy składaniu Zamówienia.
20.4. W odniesieniu do danych adresowych Stron (w szczególności adresu poczty elektronicznej oraz adresu fizycznego dla przekazywania tradycyjnej korespondencji), Strony zobowiązują się do niezwłocznego zawiadamiania o zmianach adresów do doręczeń pod rygorem uznania doręczenia pod ostatni wskazany adres do doręczeń za skuteczne.
20.5. Strony zobowiązane są do niezwłocznego zawiadamiania o przeszkodach mających negatywny wpływ na realizację umowy oraz o zmianach adresów do doręczeń, pod rygorem uznania doręczenia pod ostatni wskazany adres do doręczeń za skuteczne.
20.6. Kupujący Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie swoich uprawnień oraz w sprawie sporu między nim, a Sprzedawcą, między innymi zwracając się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Informacje dla konsumentów, w tym informacje na temat możliwości uzyskania pomocy, dostępne są również na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (uokik.gov.pl) w zakładce „Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich” (https://polubowne.uokik.gov.pl/).
20.7. Konsument uprawniony jest do skorzystania, pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr, z instrumentów rozstrzygania sporów konsumenckich drogą elektroniczną za pomocą unijnej platformy internetowej ODR. Platforma ODR stanowi wielojęzyczną, interaktywną stronę internetową dla obsługi konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporów wynikających z zawarcia na odległość umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
20.8. Umowa i Transakcje oraz wszelkie stosunki prawne i spory z niej wynikające lub z nią związane, w tym dotyczące zawarcia Umowy lub Transakcji, jej ważności i skuteczności lub interpretacji poszczególnych postanowień Umowy podlegają prawu Rzeczpospolitej Polskiej bez odwoływania się do jakichkolwiek norm kolizyjnych oraz norm prawa obcego.
20.9. Spory powstałe między Kupującym niebędącym Konsumentem a Sprzedawcą wynikające lub związane z Umową lub Transakcjami rozstrzygane będą przez sąd powszechny Rzeczpospolitej Polskiej właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.
20.10. Wszelkie czynności i działania wykonywane przez Strony na podstawie Umowy uważa się za wykonywane na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej niezależnie od miejsca faktycznego pobytu Kupującego w chwili korzystania ze Sklepu internetowego.
20.11. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 11 lipca 2024 roku.